Wednesday, 10 August 2011

Anakku Bukan Anakmu

anakku bukan anakmu
Ini peringatan kepada gadis-gadis di luar sane yang mempunyai ciri-ciri seperti mumblings di bawah:

1) masih bujang

2) tidak mempunyai anak kecil di rumah (adik/anak buah/anak sendiri)



3) "eii suke gile nyeeee ngn baby!" "comelnye baby!" "comel nye..,eh ikot kakak meh?"

saya hanya nk katekan satu bende je harini
"anakku bukan anakmu"

hari ni.. seorang gadis yg ala2 sukekan budak kecik teramat sngat..
telah snatch my baby niece dr trolly tanpe izin..
kalau takat angkat n duduk situ takpe..
siap bawak g tempat yg sy tak nampak
semata2 nk tunjuk kat mat bangla kedai sebelah "ni anak i!"
seb baik baby zahra menanges bile nampak mama dia (me)..
saya amek dia blk n cakap "kenape tk mintak izin dulu??" kat orang tu (grrr)

minta maaf.. "anakku bukan anakmu!"..
kalau ye pon "eii suke gile nyeeee ngn baby!" "comelnye baby!" "comel nye..,eh ikot kakak meh?" 
tolong MINTAK IZIN DAHULU...

Hormat sensitiviti mak bapak budak kecik yg awak "eii suke gile nyeeee ngn baby!" "comelnye baby!" "comel nye..,eh ikot kakak meh?" .. minta izin dulu "kak, bole tk saye nk bawak lari anak akak?"

pecayela.. korang pon akan rase tak selesa..bile ade orang yg tk dikenali..amek anak korang tanpe mintak izin..sebab parents sentiase berwaspada..nk jaga keselamatan anak..so..sensitif siket ok!

tk pasal2 engkau dah jadi baby snatcher.. and aku dah memaki hamun kau dlm hati

parents, makcik dan pakcik kepada anak2 buah sekalian.. sila berhati-hati bile bawa anak kecil ke shopping mall.. terlepas pandang 1 minit anda mungkin kehilangan anak...in my case..seb baik cume gadis "eii suke gile nyeeee ngn baby!" "comelnye baby!" "comel nye..,eh ikot kakak meh?" yang amek..bukan orang gile jual baby. Tuminah and fiza.. ingat, jage2 kalau bawak anak korang



p/s: kalau bawa baby comel cam zahra mmg sentiase jadi perhatian..nk wat cano kn?


sekian,
hati yang masih marah.

3 comments:

Nyamuk Terbang said...

ala chomel nya
jga2 nnt org culik

NADIAH KZAMAN said...

hahaha..ngade2 tuh namenye ren..sangat tak sopan rampas2 baby orang..wassup dengan dieee?


p/s:untuk cite pasal media baru!

http://bologseorangperempuan.blogspot.com/2011/08/media-baru-yo.html

LinE PuTih LiNe HiTaM said...

huu.. naseb xleh branak..

erkk.. jaga lelok.. nnt org ambek..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...